zaterdag 7 maart 2015

dag 7: lief & positief zijn

Ik wil vandaag lief zijn voor mezelf, en dat resulteerde niet in mega mega vroeg opstaan, maar ietsjes later dan 5.00. Maar nog steeds best veel te vroeg, en we lagen om 8.00 in het zwembad. Ik was even vergeten dat ik zwemmen haat, en ook niet kan. Zo warm, veel mensen in zo'n zwembad die tegen je aantrappen en ik kan ook niet zo goed zwemmen. Geef mij de Fitte Man maar die me af loopt te matten. Na deze ervaring heerlijk ontbeten bij de bagels & beans, en wat boodschappen met mijn zus gedaan. Ik voel me prima, maar net in de spiegel moest ik net even zoeken waar mijn ogen zitten, zo klein zijn ze. Het nut van de nacht overslaan begrijp ik wel, je staat op superscherp! Ik ben heel blij dat ik de Helweek doe, het voelt alsof ik aan het resetten ben en mijn lijf een goeie boost geef. Ik draai me vaak tot het echt niet meer kan om in bed, terwijl de wereld het mooist is als je hem niet met iedereen hoeft te delen. De dag op mijn werk is extra leuk als ik al iets voor mezelf heb gedaan. Mijn werk is veel leuker als er niet een stemmetje zegt dat dat ene grote ding ook nog moet gebeuren. Mijn lijf functioneert het beste met gezond eten in zich als brandstof. Positief denken is gewoon leuker dan negatief denken. Tijd maken voor de klusjes die je moet doen, werkt ook goed. Vandaag is de positieve dag. Ook minder leuke dingen zijn leuker als je er wat vrolijker over denkt. Probeer de voordelen te zien. Vandaag is het een heerlijke fijne pre-lente dag, ik hoef er ook geen moeite voor te doen. Straks komen mijn vriendinnen uit Ruinen gezellig eten & logeren. En dan morgen: de klapper; een halve marathon lopen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten