woensdag 4 maart 2015

dag 4: timemanagement

Vandaag staat in het teken van timemanagement. Ik denk dat deze dag mij goed gaat afgaan, want ik manage mijn tijd volgens mij best heel prima. Dat idee van 'eat the frog in the morning' vind ik echt een heel goede, want hoe lekker is de dag als die K klus niet meer gedaan hoeft te worden (en hoevaak valt die K klus hartstikke mee!). Maar verder kom ik altijd redelijk goed uit met mijn tijd. Waar ik vooral aan moet denken, is soms wat eerder beginnen, maar dat is eigenlijk het hele idee volgens mij van die kikker. De Noor heeft het in dit hoofdstuk over to do lijstjes, en over veel to do lijstjes schrijven. Per dag, per week, per maand, per jaar. Dat vind ik wat overdreven en ik geloof zelfs dat ik daar niet op zit te wachten. Zèker niet thuis. Ik heb op mijn werk een to do lijst, en die maak ik elke dag. Het is heerlijk als ik aan het eind van de dag lekker kan strepen. Tuurlijk. En ook op de langere termijn weet ik waar ik naar toe werk. Maar ik ga absoluut geen jaarplanning maken voor mijn thuissituatie. Ik wil nog wat vrijheid voelen op 1 januari, en niet onder zelf gecreëerde druk staan. Dat geeft voor mijn idee wat ruimte aan mijn leven en ruimte met name voor creativiteit en spontaniteit. Deze helweek had ik ook niet kunnen bedenken bijvoorbeeld op 1 januari, dit komt op mijn pad, en ik sta er erg voor open. Voor mijn idee meer dan als ik al helemaal vol zit ge to do't. Ik ben de komende weekenden bijvoorbeeld al heel vol met allerlei afspraken en zie de mensen allemaal ook heel graag. Maar door een druk bestaan door de week, vind ik het zo fijn om in het weekend niet ook al volgepropt te zitten. Dus graag minder to do lijstjes por favor!


Over tot de orde van de dag, want ik ben nog zeer gemotiveerd bezig met de helweek. Gister vond ik pittig, een lange dag en heel moe na de lunch. Zeg maar, de afterlunchdip en dan x 36. Ik kwam er achter dat ik gewoon minder zwaar moet eten, gewoon een salade en veel fruit. 's Avonds kwam één van mijn beste vriendinnen eten en ik was me zo bewust van mijn vermoeidheid, dat ik niet helemaal lekker in de avond zat. En om 22.00 leek ik weer wakkerder te worden, dus in slaap vallen ging ook niet zo gemakkelijk. Ik was ook nerveus voor ons eerste bootcamp klasje. Gegeven door een mega sportieve en akelig fitte man. Ik ben ook best fit, maar dit sloeg stiekem wel echt alles. Dus: nerveus. Om 5.00 op, om 5.45 op de fiets. Om 6.00 al hollend naar Vondelpark om sit ups te doen, push ups, intervalletjes, planken, nog meer push ups, en nog veel oefeningen met heel gekke namen zoals lynches, blurp en jumping lynches. Ik zal het wel niet goed spellen. Als ik het maar goed uitvoer. Nou, daar kunnen we ook wel wat vraagtekens bij zetten, maar overall beste mensen, I survived! En om 7.07 fietsten we (had ik al gemeld dat ik deze helweek samen met collega Sarah uitvoer?) al nagenietend naar ons mooie museum, om daar lekker te douchen. En na een welverdiende croissant, zat ik om 8.00 lekker te werken. Heel gefocussed, en met veel plezier. Ik heb wel één ding laten liggen tot morgen, ik wilde gewoon graag naar huis. Erik zal wel niet blij zijn, maar heeeeee - hij komt er toch niet achter.  En ik heb z'n boek gekocht, dus hij zal af en toe wel een beetje gniffelen, stel ik me zo voor. Al die mensen die zo'n helweek doen, bedacht door hem. Het zal hem wel geen windeieren hebben gelegd. Vanavond ben ik aan de slag gegaan met een klus in de badkamer, want tja, waarom wachten en daarna heb ik heerlijk gekookt. Simpel, maar lekker en gezond. Nu ben ik stiekem Spaanse les aan het uitstellen, maar hierna ontkom ik er niet aan.


Nog 2,5 uur vanavond - en morgen weer de wekker om 5.00! Rise & shine. Ik twijfel nog of ik ga yoga'en thuis of hardlopen in het park.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten