maandag 2 maart 2015

dag 2: gewoontes

Dit is officieel de eerste dag, maar omdat ik gisteravond om 22.00 was begonnen en het zo voelt alsof ik niet helemaal meer aan de start sta, is het dus dag 2: de dag van de bewustwording van gewoontes en de focus op mijn gewoontes. Ik denk dat ik na deze week het woord 'focus' niet meer kan horen, btw. De Noor is nogal van de focus. OK, daar gaan we al, ik heb de neiging af en toe was cynisch te zijn, maar is dan nu een gewoonte of een karaktertrek? First things first, het opstaan om 5.00. Ondanks de duidelijke opdracht elke dag met een positieve gedachte op te staan, kon ik een vloek niet onderdrukken. Ik sprong na 4 minuten mijn bed uit, liep naar mijn raam om te kijken of er nog meer gekkies om 5.00 op waren en ik bleek echt de enige. Ik nam een beetje fruit, wat thee en deed een poging tot Spaanse lessen. Want ik hoop vloeiend Spaans te spreken na deze week. Na een uur en heel erg veel twijfels deed ik mijn klaargelegde sportoutfit aan en ging de deur uit (voorbereiding is alles volgens Erik, en ik moet zeggen dat het wel fijn was, dat alles klaar lag). Een heel surrealistische uur, met weinig mensen op straat. Ik voelde me heel gek, en ook wel heel erg stoer. Anderhalf rondje verder ging ik naar huis, om lekker te ontbijten. Dat was een erg lekker ontbijt! Welverdiend.


Op mijn werk moest ik toch echt aan de slag, en vond ik het erg lastig om me maar te blijven concentreren en te.. focussen. Ik heb een baan waarin er veel tegelijk moet, en waar mensen veel aan me vragen. Maar ik was me wel erg bewust van de week waarin ik zit, dus heb erg mijn best gedaan. Ik vind heel veel mensen aan mijn deskje soms vervelend bijvoorbeeld, en wil juist soms wel even doorwerken zonder afgeleid te worden. Dat is een voorbeeld met waar ik aan de slag ben gegaan.
Ik heb ook aan vrienden en mijn zus gevraagd wat ze slechte of mindere gewoontes vonden, maar daar kon ik op mijn werk niet zoveel mee. Mijn zussie vindt namelijk dat ik niet elke keer een koe moet nadoen als mijn nichtje of neefje een stuk vlees krijgt, en dat ik daarin geen mate ken. Maar ik doe op mijn werk geen koe of kippetje na, als mijn collega's een kroketje eten of kipfilet op hun brood doen. Begrijpen doe ik het natuurlijk niet, maar ik ken mijn plek.
Een vriendin zei dat de gewoonte om bij ex vriendjes ex vriendinnetjes te doorgronden via facebook ook niet mijn allerbeste gewoonte is (wel begrijpelijk, en heel menselijk, ook vaak frustrerend).


Vanavond kwam ik thuis en er waren twee vazen aan diggelen gevallen, toen ik aan het werk was. Daar sta je dan, met je Helweek. Ik stond er heel positief in, maar een stukje van de vloer is wel onherstelbaar verwoest. Nouja, dat valt mee, maar blij was ik er niet mee. Een gewoonte van mij is overigens wel dat ik niet goed opberg en dingen die net niet in elkaar passen, toch in elkaar zet, dus ik denk dat mij vanavond iets is verteld.. Wel zonde van de vazen.


Ik val nu om van de slaap, en moet nog een dik uur. Ik ga mijn spullen voor morgen klaarleggen, en de focus voor morgen bepalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten