vrijdag 1 november 2013

Winterslaap

Niet vooruit te branden, geen zin om ook maar de was op te ruimen, me verwonderen over de moeders in 'Hotter than my daughter' en me afvragen of Astrid Joosten zelf de antwoorden zou weten bij 'Twee voor twaalf' - zo kijkt ze namelijk wel. Mijn koffieafspraken afzeggen en mijn huis een ontplofte troep laten, mijn kleding zo uittrekken en op de grond gooien zodat die berg alleen maar groter wordt, Facebookpagina's bekijken van mensen die ik helemaal niet wil zien (exen van of nieuwe vriendinnetjes van exen bekijk ik altijd graag) en om 21u naar bed gaan - zo zag mijn week er uit - enorm inspirerend. Ook mijn nieuwe internet en tvpakket heb ik nog even laten staan, met als gevolg dat ik sinds vandaag geen tv meer kan kijken en geen internet heb; mijn twee voornaamste bezigheden afgelopen week thuis. Laat staan dat ik ben gaan sporten, leuke etentjes had, een leuke film heb meegepikt in de bioscoop of elke avond lekker heb gekookt. Ik hoor van iedereen dat ik mij moet overgeven aan blijkbaar een enorme behoefte aan een winterslaap, maar het voelt afschuwelijk. Tegelijkertijd kan ik alleen maar denken aan mijn bed als ik er niet al in lig. Gelukkig heb ik een baan, in elk geval nog een paar uur per week waarin ik me een soort van nuttig voel. En gelukkig heb ik even geen man (hoewel ik er ook van baal so once in a while, dit terzijde voor nu), geen gehannes. Volgende week heb ik elke avond wat en ik vind het nu al een moeilijke gedachte dat ik niet al lekker om 21u in bed kan liggen. Overigens lag ik vannacht van 3.00 - 5.00 wakker, misschien heeft mijn lijf ook wel genoeg slaap gehad.

Maar voor nu: weekend. Vanavond ga ik eten bij vriendinnetjes M en N - we kennen elkaar nog van de basisschool. Morgen is de Museumnacht en met een paar leuke collega's ga ik als vrijwilliger helpen in het Van Gogh Museum (er zijn nog kaarten beschikbaar, enorm leuk!!). En zondag ga ik een hardloopwedstrijd in Den Haag lopen, als mijn neefje nog niet is geboren. Dat is namelijk reuze spannend; zondag is Luc uitgerekend! Ik verheug me er enorm op. Luc geloof ik wat minder, ik heb maar makkelijk praten nu. Ik krijg een berichtje als de baby er al is - het zware werk verzet zij.

Oh, met veel pijn in mijn hart, toch, zijn de Nike Air Maxjes via Marktplaats verkocht. Als ik al niet kapotte voeten van de marathon had, dan wel omdat die gewoon te klein waren. Mag ik nu een paar nieuwe via Marktplaats kopen? Ik heb wel wat 'nieuws' geshopt, ik hartje tweedehands: een jurkje, schoenen en een trui. Die trui valt wel erg op; ben benieuwd of ik die aan ga doen - toch een beetje een risicootje. Maar de jurk en schoenen zijn erg leuk en draag ik met plezier.

Juist, ik zei het al: weekend, ik ga er van genieten!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten