vrijdag 29 november 2013

Nieuwe schoenen!

Ik heb nieuwe schoenen! Mijn zusje heeft schoenen bij de kringloop voor 4 euro gekocht. 4 euro. 4 euro! En ik ben er zo blij mee - schoenen die ik zelf in mijn vorig leven voor 75 euro zou hebben gekocht! Ik weet zeker dat ik er vaak op ga lopen. En terwijl ik dit schrijf, draag ik een hoodie - een trui met capuchon, die anders weggegooid zou worden, omdat het logo net niet goed gedrukt staat - gered van de vuilnisbak dus! En brand new. En mijn sokken die ik draag zijn nog geweest van mijn opa. Ok, ok op dit moment ben ik niet op mijn charmantst, maar echt, om je je fijn te voelen, hoeft het niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ik ben zo blij dat mijn überwarme shawl een zelfgebreide is, die oma's kunnen er wat van!

Komend weekend vieren wij Sinterklaas avec le familie. Ik zit met mijn handen in mijn -ok ok ok, net geverfde, geknipte- haar. Ik ben een pepernotentaart aan het oefenen, hoopte dat ik warme truien kon breien en mooie cadeaus kon klussen, waar mensen echt blij mee zijn. Ik denk dat ik voor mijn nichtje en neefje toch nog de winkel 'Waar' in loop, op de Bilderdijkstraat 57 - www.ditiswaar.nl. Een goede plek voor duurzame cadeaus.

We staan al met één been in het weekend en daar heb ik veel zin in. Vanavond een partijtje, morgen lekker sporten en zondag dus de Sinterklaasviering. Ik kan dit jaar van bewustwording van mijn consumentengedrag niet voorbij gaan aan andere dingen. Zoals vorig weekend mijn drie uur lange zit bij de kapper, met aluminiumfolie, vraag ik me deze week af hoe ik verstandiger kan eten; meer eten zonder overbodige verpakkingen, minder troep in mijn eten (ik ontbijt sinds deze week met havermoutpap!) en ik eet geen pasta meer. Ja, je leest het goed, ik eet geen pasta meer. Er zullen mensen van hun stoel vallen. Pasta schijnt helemaal niet zo goed te zijn. Iig witte pasta. Nu is macaroni zo ongeveer mijn lievelings, maar brood, pasta en aardappelen schijnen totaal overbodig te zijn. Zeker nu ik geen marathon op de planning heb, maar lullige rondjes van 6 km, red ik het prima op soep en salades. En dus havermoutpap. De eerste ochtend ging ik over mijn nek, maar op dag 4 keek ik er zelfs naar uit! Ik doe er gezellige toppings door, zoals noten, bramen en kiwi's. Maar rozijnen, bananen, stukjes appels of peer kunnen natuurlijk ook. Of bramen en lijnzaad. Ik eet het met sojamelk. Gelukkig leest mijn oma dit niet, zij zou òòk van haar stoel vallen.

1 opmerking:

  1. Lekker bezig Martine, toch wel biologische, suikervrije sojamelk hè ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen