donderdag 19 september 2013

Kleren maken de vrouw

Met mijn voornemen en doel voor komend jaar (er is al ruim een maand verstreken, dat gaat nog best snel!), leer ik allemaal kanten van mezelf kennen, die ik zeker niet had verwacht! Ik heb best wat kleren die ik nog leuk vind en prima te dragen zijn - maar waar of een knoop af is of ik ben uit een rits gescheurd (o jeeee - ik heb dat best vaak, wat betekent dat?), of waar gewoon een gat in zit. Vaak gooide ik dit dan in een kledingbak. Maar dat kan ik me dit jaar niet permitteren. Oftewel: kleren maken. Ik ben zo onhandig als ik eruit zie, maar het is me toch gelukt om deze week wat knopen op broeken te zetten en gaatjes dicht te naaien. Met lenzen uit (ik heb gemiddeld - 4,5 - almost blind) is het alsof er niets aan de hand is. Die ritsen laat ik zetten bij de kleermaker om de hoek.

Van vriendinnetje A heb ik een heel leuk jasje gekregen, met een heel hippe streep. Voor haar was het jasje al vintage, voor mij dus dubbelvintage. Ik word daar oprecht zo gelukkig van, dat haalt het beste in mij naar boven. Beloofd bij deze, de volgende keer als ik weer in vintage door het leven ga, maak ik foto's en post ik die erbij. Jongens, echt waar; het is zo leuk om spullen een nieuw leven te geven; met een mooie ketting, leuke broche is het weer als nieuw!

Oude liefde.. roest denk ik wel. Maar toch spannend, hoewel ik zeker weet dat de liefde helemaal over is; mijn Spaanse ex-lover komt volgende week naar Nederland. De laatste keer dat ik hem zag, was midden in de nacht in Madrid, om Heel Vroeg een vliegtuig te halen, niet wetend wanneer en of we elkaar nog weer eens zouden zien. Lekker dramatisch. Heerlijke vlucht terug was dat. Dat is zeker twee jaar geleden, en we hebben af en toe nog wel eens contact, maar nu is hij voor zijn werk maandag in Amsterdam. Ondanks al het eerdere, moet ik er natuurlijk goed uitzien, en zeker niet als een tweedehands sloeber. Dat wordt het weekend outfitjes passen, kleren maken, schoenen poetsen (dat helpt ook om spullen er goed uit te laten zien) en nagels lakken.

Het weekend beloofd gezellig te worden. Nog een dikke week zonder wijn, want over 10 dagen gaan we de marathon rennen, met veel verjaardagen (voor jaarclubcadeaus doe ik gewoon mee), oppassen, juichen voor vriendinnen die de Dam tot Damloop gaan lopen en plannen maken voor Marokko. Ik krijg uit vier verschillende hoeken Lonely Planets toegestopt, bij deze: ik heb genoeg travelguides Maroc. Wel jammer, want het is wel leuk om die in huis te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten