donderdag 5 september 2013

Groentje

Er valt een hoop te zeggen over wel of geen nieuwe spullen kopen, iedereen vindt er wel wat van. Tegelijkertijd is 'niets kopen' niet iets wat overheerst in mijn dagelijkse leven. Daar kom ik nu wel achter, gelukkig. De dingen die ik koop, zijn nu met name boodschappen en door dit project koop ik ook bewuster de producten in de supermarkt. Ik at al geen vlees, maar door alle berichten over bijvoorbeeld paardenvlees, toch geen biologisch vlees en poepbacteriën in vlees in de supermarkt, merk ik dat we als consument zo kwetsbaar zijn en om de tuin geleid worden. Ik word er echt boos om! Ik probeer producten te kopen die op een eerlijke manier tot stand komen en die geen omweg hebben genomen om bij mij in de koelkast of op mijn bordje (van oma, met bloemetjes) terecht te komen. Goedkoop betekent vaak dat daar een reden voor is en vaak is die niet al te positief. Ik vind het heus niet altijd gemakkelijk en niets menselijks is mij ook vreemd en koop ook heus producten voor het gemak, maar probeer me door al die negatieve berichten toch in toom te houden.

Over omwegen gesproken: een vakantie geboekt naar Marokko. Met vriendinnetje K het avontuur opzoeken. Niet heel groen en bewust, wel een heerlijk vooruitzicht! De mensen schijnen fantastisch te zijn, het eten lekker, de cultuur mooi en natuur adembenemend! Veel zin in en over een maand al! Ter compensatie, vanavond wordt mijn energie omgezet in groene stroom. Vandaag stond in de krant dat Amsterdam niet zo schoon is trouwens, en mijn werk staat in de straat van de nummer 15 van de minst schone plekken van Nederland, mijn huis staat in de buurt van nummer 18. Doe ik potverdorie zo mijn best om groen en bewust te leven.. 

De week vliegt voorbij; drukte op mijn werk neemt toe en er zijn veel leuke ontwikkelingen in het museum. Er wordt flink gesport (burn fat, not fuel!) en aan cultuur gedaan (even niet door mijzelf, ik heb de cursus toneel even aan me voorbij laten gaan deze keer); er is een festival met films, eten en muziek bij mij in Amsterdam West, Westival. Vanavond naar de film. En morgen naar het bostheater in het Amsterdamse bos. Leuheuk! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten