zondag 11 augustus 2013

Mijn vader is een hipperd!

De hele zomer 2013 ben ik met mezelf in strijd of ik wel of niet een nieuwe zonnebril mag kopen: ik heb namelijk twee toffe brillen, die mijn ogen beschermen tegen de zon en ook nog hartstikke modieus zijn. Ze zijn respectievelijk drie en vier jaar oud, dus hoogste tijd voor een nieuwe. Maar dus ook een innerlijke strijd, want totaal niet nodig. Ik had van die hippe Rayban brillen gezien, met hippe reflecterende glazen, daar zag ik mij wel mee lopen. Maar voor zo'n bril die één seizoen meegaat, want volgende zomer echt uit, ook wel weer heel veel geld, € 100,-. Anyway, ik had de zonnebril weer uit mijn hoofd gezet. Tot gister! Want ik was in het mooie Ruinen en vind het altijd heerlijk om te rommelen in de vintage spullen van mijn granny en vader & moeder. Zie ik daar toch een zonnebril liggen van mijn vader - minstens uit '88 - met reflecterende glazen! Hartstikke hippe bril en mijn moeder heeft weer 'ns gelijk: alles komt terug. Vroeger als we gingen skiën avec le familie vond ik het nogal een domme bril en schaamde ik me voor mijn vader met z'n grote gekke bril (dat doen meisjes van 12), maar nu blijkt dat mijn vader een enorme hipperd was destijds! De bril ligt nu in Amsterdam, die kan mooi op het laatste restje zomer.

Vorige week kreeg ik de vraag of ik wel nieuwe tandenborstels en deo's mag kopen: geen zorgen! Ik ga hygiënisch en schoon dit jaar in. Het gaat er meer om dat ik zes verschillende lipglossjes heb liggen (allemaal net in een andere kleur), vier lipsticks, 18 potjes nagellak en vijf verschillende geurtjes. Ik ga nu eerst kijken wat ik al heb en dat opmaken - voordat ik iets nieuws koop, in plaats van een zesde potje nachtcrème (met een nog betere anti-rimpel werking - ik doe nogal spastisch over mijn bereikte leeftijd van dertig) te kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten