zondag 18 augustus 2013

de zondagavond van Martine: even terugkijken op de week en het weekend

Ja! Mijn zus heeft vanmiddag vier boeken van haar gebracht. Ik ben veel aan het lezen de laatste tijd en een beetje door mijn boeken heen. Ik wilde morgen naar de bibliotheek gaan (lekker vrij, lang leve de 36-urige werkweek - hoewel: een dag vrij betekent ook een dag kans op meer verleidingen) voor een abonnement (de laatste keer in de bieb was in de dorpsbieb in Ruinen: ik verheug me op de grote bibliotheek vlakbij Centraal Station Amsterdam). Maar gelukkig voelt mijn zus mijn behoeftes goed aan (niet voor niets een tweeling) en kan ik weer vooruit. Ik besefte me vandaag, terwijl ik door de Albert Heijn liep, dat ik zo graag tijdschriften lees. Die mogen denk ik ook niet (ik maak zelf de regels, maar nieuwe tijdschriften lijken me iets dat niet echt te rijmen valt met mijn projectje). Nu lag ik gister bij een strandtentje met iemand die graag de Auto Visie leest, maar ik dacht meer aan de Elle of de Vogue. In de dorpsbieb van Ruinen waren de nieuwste tijdschriften van een jaar geleden, waar fans van Take That, de Spice Girls en Backstreet Boys de plaatjes uit de Tina en Fancy hadden gescheurd, maar ik heb goede hoop op het tijdschriftenassortiment van de bibliotheek in Amsterdam. Ook heeft mijn zus een broek meegebracht (zou ze hebben aangevoeld dat ik gister uit een broek scheurde  - zou zo'n jaar lang niets kopen het lot tarten zijn?) waar ze toch niet inpast vanwege haar enorme buik op het moment. Het gaat hartstikke goed so far!

Mijn weekend bestond uit veel leuke activiteiten: de Parade in Amsterdam, dansen in de Pijp op Songfestivalhitjes (ik kan ze letterlijk meezingen!), lekker chillen langs het strand, een cabaretvoorstelling en vandaag 25 km hardgelopen met mijn hardloopvriendinnen. Ik lag in bed vanochtend terwijl de regen tegen het raam kletterde en ik wilde wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel niet wel en als het aan mij lag, gingen we niet. Dankzij deze twee bikkels zijn we gelukkig gegaan! Anyway, dit was dus een heerlijk weekend en als al mijn weekenden er zo uitzien, wordt dit een makkelijk jaar - genieten en (mijn) geluk zit gelukkig niet in spullen, maar vooral in samen zijn met mensen om wie je geeft en dingen doen, waar je van houdt. Amen.

Belangrijke week, de eerste uitdaging staat om de hoek: mijn oma's verjaardag aanstaande zondag. Op de voet gevolgd door de verjaardag van iemand op wie ik lately veel indruk wil maken en in september zijn ongeveer al mijn vriendinnen jarig! Dat wordt klussen! De grap alleen is, is dat ik niet zo creatief ben. Ik ga van al mijn kunstwerkjes fotootjes maken en bij de berichten voegen. Eerst oma Kelly dus. Ik zit op een leuke activiteit te broeden om samen met haar te doen, ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten