vrijdag 28 maart 2014

What a beautiful day!

We hebben natuurlijk niet echt een winter gehad dit jaar, dus om nu te zeggen dat ik heel veel zin heb in de lente en de zomer, dat slaat nergens op. De fantastische zomer van 2013 is nog maar net voorbij. Ik zou op wintersportvakantie gaan, maar dat ging toch niet door. 'Gelukkig' voelen al mijn facebookvrienden die wel zijn geweest de behoefte om foto's van bergen en après skibarren te delen, dus het voelt wel alsof ik er een beetje van mee heb gemaakt. Ik heb ook geen ritje naar de Jaap Eden Baan gemaakt, voor een paar rondjes daar. Er heeft denk ik geen dag ijs gelegen op de grachten. Maar ik had toch een immense behoefte wel dat heerlijke wintersportgevoel te krijgen. Een beetje rozig, na een hele dag buiten en een paar biertjes daarna. Dat gevoel is onbetaalbaar. Maar de omstandigheden moet ik dit jaar zelf creëren. Ik heb een paar skeelers liggen, die komen uit de 3e van de middelbare school. Inmiddels ben ik 30, dus echt al 15 jaar oud. Op zijn minst! Een paar skisokken aan, een dikke trui aan, mijn hoofd insmeren met skicreme (grapje, dat heb ik niet gedaan) en gewoon maar gaan. Ik heb 3,5 rondjes park gedaan en met gevaar voor eigen leven en dat van anderen weer naar huis gegaan. Dat remmen is toch belangrijk. Ik heb veel bomen en verkeerslichtpalen van dichtbij gezien. Daar ligt dus een ontwikkelpunt, maar ik kon echt een paar professionals bijhouden in het park. Een paar slagen maar, maar toch. Het was heel lekker. 

Mijn vakantie zit er bijna op, vandaag is alweer de laatste dag. Het was een fijne week, maar het ging te snel voorbij. Ik heb geen dag lekker kunnen uitslapen, de biologische wekker ging gewoon om 7.00. En mijn voornemen elke dag iets cultureels te doen, is mislukt. Ik ben 2 x naar de film geweest, heb een boek gelezen, ben naar het Concertgebouw geweest (oh! Het is fenomenaal mooi daar en het stuk van Haiden was weergaloos, ik heb er zo van genoten) en ik heb een film thuis gekeken, c'est tout. De film thuis ging over Beatrix Potter, en ik vind het wel heel leuk dat ik iets meer weet over de schrijver van Peter the Rabbit, het boekje dat ik best vaak met nichtje Fiene lees. Ik heb elke dag gesport, en veel koffies gedronken. En klanten van de Voedselbank gestimuleerd naar cultuur te gaan (www.voedselbankcultuur.nl). En morgen ga ik het allerleukst doen, namelijk knuffelen met mijn neefje en nichtje. 

Oja, ik vertelde eerder over bookcrossing; bij de koffiebar bij mij in de buurt staat ook een bookcrossingkast. Ik vind het toch een leuk idee! En bij mijn buren staat een bankje buiten, met een aantal boeken die mensen mee mogen nemen. Ik ga dat ook doen. Veel leuker om mensen blij te maken met een boek, dan het bij grofvuil te zetten. Dat was ik hoe dan ook niet van plan overigens. Een mooie dag om een bordje 'boeken om mee te nemen - veel leesplezier' te maken. Ik ga het direct doen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten