zondag 30 maart 2014

Boeken, pareltjes in het bos, talking dress en lekker hardlopen - ik heb veel te vertellen

Die boeken, die blijven in de weg staan. Ik heb: even geen boekenkast meer, teveel (slechte) boeken - maar nog wel in goede staat, geen opbergruimte en een enorme behoefte om nobel te doen. Dus de boeken met toptitels als 'Chanel Chic', 'Shopaholic', 'baantjer en de moord met de pen' (deze bestaat denk ik niet echt, Appie Baantjer heeft veel moorden opgelost, maar de moord met pen is nog onopgelost), 'Fifty shades of Grey' (ik werd er gewoon een beetje misselijk van) en 'Alys, always' (echt heel slecht!) mogen wat mij betreft weg. Ik had al inspiratie opgedaan bij de koffiebarren waar bookcrossingkasten staan, maar ik wil er alleen geen boek voor terug, voordat ik die grote stapel 'nog te lezen' heb weggewerkt. En bij mij in de straat stond een bankje met boeken om mee te nemen. Zo makkelijk kan het dus. Zie hieronder het werkelijk verbluffende resultaat - in een paar uur: allemaal weg. Het maakte mij echt intens gelukkig. 



Er komt een vervolg!

Verder ben ik in het kader van nieuwe dingen doen en ontdekken zonder te consumeren naar een verrassend mooi plekje in het Amsterdamse Bos geweest, een bloesemveld. Echt waanzinnig mooi. Het gezelschap hielp zeker er een heerlijke middag te maken, maar zelfs al was ik daar alleen had ik er vast ook enorm van genoten. Ik heb ter voorbereiding op de marathon heel veel rondjes Amsterdam Bos gedaan en wist vrij zeker dat ik alle plekjes wel had gezien, maar niet dus. Van dit pareltje had ik nog geen idee. 


Vanmiddag heb ik de 'Zandvoort Circuit Run' gelopen, 12 km door duinen, over strand en over het circuit van Zandvoort. Er deden duizenden mensen mee, heel goed dat vandaag veel mensen hebben gesport. Het was heerlijk weer, af en toe wel een beetje zwaar dus. Hoe heerlijk ik het vond, ik heb, nu ik zo groen bezig ben, me toch vaak afgevraagd of het niet groener kan. Al die bekers die weg worden gegooid tijdens de run, de medailles die worden uitgedeeld als herinnering komen vast bij iedereen thuis in een doos te liggen en al die flesjes AA drink die worden uitgedeeld. Ik heb nog geen oplossing paraat, maar er is vandaag in elk geval heel wat plastic verspild! 

Voor mensen die -net als ik straks in augustus (OMG, het is nog ver weg!)- groene kleding willen aanschaffen, is er een handige app, 'talking dress' heet het. Talking Dress is een boek over fair fashion, met nu een app. Een app met informatie over certificaten, keurmerken en goeie adresjes. Een gratis app! Ik zie dus geen reden waarom je het niet zou doen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten