zondag 5 januari 2014

Opgeruimd staat netjes 2

Gelukkig nieuwjaar! Een nieuw jaar ligt voor ons, waarin alles weer open ligt! Toch gek eigenlijk, dat 1 januari zo'n moment is om alles onder de loep te nemen en eventueel anders aan te pakken. Ik heb geen grote voornemens, maar sommige dingen wil ik wat aanscherpen. En ik ben 2014 hartstikke goed begonnen! Gelijk op 1 januari gaan hardlopen, naar het strand geweest om uit te waaien en het weekend mijn niet meer gebruikte spullen een tweede leven gegeven. Ik stond op een rommelmarkt! Wat was dat leuk en wat een verschillende mensen komen er op af! Vrijdagavond alle spullen klaargezet en zaterdagochtend vanaf 7.30 stonden we klaar in ons standje. Mensen raken wel een beetje de realiteit uit het oog, trouwens. Een Oililyrok (ja, het bestaat nog en voor volwassen is het nòg tuttiger dan voor kinderen) die perfect paste, de mevrouw vond het hartstikke leuk - maar één euro toch te veel vond. Hallo! Ik zei één euro, niet honderd euro. Boeken worden niet meer verkocht, al mijn Nicci French boeken kon ik helaas weer mee naar mijn huis nemen en toppers die ik had ingebracht, werden niet verkocht. Zelfs niet voor een euro. Maar we hebben goed verdiend, met al die oude meuk hebben we voor 208 euro winst gemaakt. De kosten die we maakten zijn er al vanaf getrokken, dus ruim 260 euro in totaal. Moet je nagaan hoeveel er is verkocht, als veel voor één of twee euro over de toonbank ging. Hard werken dus, maar ik vond het heel leuk; al die spullen die met veel plezier zijn gedragen of gebruikt en nu weer een volgend leven ingaan. Ik heb bij onze buren ook geshopt en twee items voor 4 euro gekocht. Ik kreeg vandaag al het eerste complimentje. Ik heb wel drie tassen mee terug genomen, dus we moeten nog een keer. Misschien dat in april mijn zomerspullen wel een kans krijgen. Het was ook zo koud in die hal, dat ik begrijp dat voor mijn haltertops en strapless strandjurkjes geen animo was. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten