dinsdag 31 december 2013

opgeruimd staat netjes!

Nog even en het is tijd om goede voornemens in elk geval een maand vol te houden. Weer meer gaan sporten, op mijn geld letten (ik had gedacht dat ik door een jaar lang geen nieuwe spullen te kopen, wel wat geld zou overhouden. Maar ik weet het toch elke maand tot de laatste stuiver op te maken), meer boeken lezen.. Vaak hou ik goede voornemens maar even vol, maar het voornemen om een jaar niets nieuws te kopen, gaat me toch redelijk goed af. Wat kleine missers daar gelaten, lijkt het erop dat het een nieuwe levensstijl aan het worden is. Met kerst heb ik nog een blouse, rok en twee paar pumps uit de kast van mijn moeder meegenomen. 'Kind, dat is al jààren oud, alles komt weer terug.' Het geeft mij zoveel plezier als spullen een tweede leven krijgen. Niet dat ik alleen neem, ik hou er ook van als ik mensen blij maak met spullen die ik niet meer gebruik. En komende zaterdag hoop ik aan spullen die ik niet meer draag of gebruik nog wat te verdienen. We staan in de IJhallen, in een standje al onze 'vintage' te verkopen. Ik heb niet normaal zoveel spullen in tassen in huis opgestapeld staan. Mijn zus en zwager hebben ook hun kasten uitgemest, en die mogen we ook verkopen. Wat voelt het toch heerlijk om zo door de kasten te gaan. Alles waarvan ik inschat het niet te verkopen, heb ik in tassen voor het Leger des Heils gedaan.

Maar er was meer in 2013; ik heb niet normaal zoveel tripjes gemaakt; Parijs, Schotland, Texel, Toronto, Marokko, Domburg, Portugal - om maar iets te noemen, ik heb een derde marathon gelopen, daarna ben ik zo af en toe weer gaan roken (daar ga ik echt mee stoppen!), ik heb me hard ingezet voor de Voedselbank Cultuur - www.voedselbankcultuur.nl - en hopelijk wordt dat in 2014 nog groter, ik ben voor de 2e keer tante geworden, ik ben op toneelles gegaan, ik ben bewuster op eten gaan letten en minder tarwe en suiker gaan eten (zei ze, terwijl er vier oliebollen voor haar neus staan), heb een leuke liefde gehad en voelde ik me ontzettend blij met zoveel fijne vrienden om me heen. 

2014 staat voor de deur, en dat wordt hopelijk net zo'n fijn jaar! Nog zo'n acht maanden waarin er niet geshopt gaat worden, ik denk na over opnieuw studeren, na de marathon is dat sporten een beetje minder geworden, daar ga ik direct verandering in brengen, mijn spaarrekening heeft het wat moeilijk gehad met al die reisjes, dus hopelijk win ik de jackpot, ik wil meer gaan lezen, meer koken (echt koken, geen receptjes na maken) en wie weet ontmoet ik dit jaar wel een leuke man, die wat langer blijft. Ik heb er in elk geval zin in! Bye bye 2013, hello 2014 - bring it on!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten