zaterdag 25 januari 2014

Na regen komt... Nog meer regen

Donderdag kwam het met bakken uit de hemel. Echt met bakken. Mij krijgen de weergoden niet snel klein, maar donderdag stond het huilen me nader dan het lachen. Tot twee keer toe; doorweekt. Ik zag er uit als een panda vanwege mijn niet-waterproof mascara, had mijn regenpak aan (hahaaaa, een regenpak uit de eerste van de middelbare, dus ahummmm, zo'n 18 jaar gaat het pak al mee!) en reed al vloekend door de stad. Dit geloof je niet, in dat pleurisweer ging de brug open. Het voelde echt alsof alles tegen mij persoonlijk was - een aanval tegen Martine. Heel Erg Oneerlijk. Maar, ik moest een cadeau kopen. Ik had al eerder gezegd dat voor de zogenaamde jaarclubcadeaus ik een uitzondering maak, en dit keer was ik aan de beurt om op stap te gaan. En ik had het uitgesteld tot koopavond op donderdag, vrijdag was het partijtje. Ik fietste met grote tegenzin naar de Leidsestraat, waar de Finse designwinkel is gehuisvest. On a mission, 3 tellen en ik sta weer buiten, dacht ik. Sowieso vond ik het een teken, hoor - weer eens in een winkelstraat, staat de hemel open. Ik wist wat ik wilde, de verkoper was allang blij dat er iemand in de winkel kwam, denk ik. Of hij schrok heel erg van wat er binnenkwam, dat kan ook. Een soort alien, met zwarte kringen en een enorme regenbroek. In elk geval, mijn budget was niet toereikend voor dat wat ik wilde hebben. Ik maakte snel de balans op, sale stickers op de rest van het assortiment, en een nihile kans dat er nog iemand anders zou komen die avond. Dan spoor je echt niet, winkelen met wolkbreuken. Ik heb hem gezegd, voor dit en dit bedrag wil ik de acht wijnglazen hebben, meer heb ik niet te besteden. Veel succes met deze verder hopeloze avond, ik denk dat ik je enige klant ben. Het is gelukt! 25 euro afgedongen! Tadaaaaa - het zijn allemaal boeven! Doe er je voordeel mee als je weer eens iets veels te duurs staat af te rekenen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten