woensdag 16 oktober 2013

Duizend-en-één-nacht en 40 rovers: 10 dagen Marokko

Met vriendin K ben ik 10 dagen in Marokko geweest; wat een mooi land! Dat zal ik niet snel vergeten. Wat een mooie uitzichten, wat een andere cultuur. En wat hadden we het gezellig samen! En niets gekocht. Nu had ik daar ook niet zo veel problemen mee, in elke kraam en op elke straathoek werd hetzelfde verkocht. En werkelijk elke verkoper probeerde ons naar binnen te lokken en ons iets te laten kopen. 'You from Holland? Kijken, kijken - niet kopen?' Inderdaad, niet kopen. K heeft wel een tapijt gekocht, overigens. Heel mooi, goed onderhandeld en ergens in een huisje door een lief Berbervrouwtje handgemaakt. Nouja, daar hadden er achteraf wel onze bedenkingen over, dit tapijt zagen we ook op de vele markten weer terug. Overigens, een beetje flirten helpt goed om af en toe iets nieuws te krijgen - een Chileense flirt heeft mij een paar mooie oorbellen gegeven! Die Zuid-Amerikanen begrijpen toch goed hoe het hoort!

Nu weer terug in Amsterdam. Ik moet heel erg wennen aan het weer! Koud, nat en winderig. Ik heb vanavond lekker een stamppotje gemaakt en mijn verwarming heb ik aangezet. Mijn winterkleren heb ik van stal gehaald en mijn echte winterjas hangt klaar voor de strijd. Vanochtend had ik wel al handschoenen aangetrokken. Die aan vervanging toe zijn, elke dag trek ik ze verder kapot.. 

Veel leuke dingen gelukkig op de planning, dansen tijdens het Amsterdam Dance Event, toneel in DeLaMar en zondag gelukkig naar mijn zus en liefste nichtje. Over dat dance event maak ik me nog wel zorgen, vaker ben ik in de kroeg te vinden op vrijdag dan dat ik sta te housen. In die kroeg volstaan T-shirtje met jeans veelal. Ik was liever even nog een leuke shop ingedoken voor een leuke top. Helaas, dat kan dus niet! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten