dinsdag 7 oktober 2014

Eten, bidden & beminnen

Ik zit in mijn hempje, rokje en versleten flipflops (heee, het is weer but nothing new month!) in een guest house in Ubud, mijn eerste vakantiedag te overdenken. Met een bintang biertje naast me. Beter kan niet. Ik heb een goede vlucht gehad, 7 uur geslapen en een halve film gekeken, maar was ook licht nerveus. Dat kind van 23 naast me dat me zo 'brave' vond, 'reaaaaallllly, travelling all by yourself?', hielp niet per se. En ze noemde ook allemaal dingen op die ik niet had geregeld. Dan duren 17 uren laaaaang! Maar I survived & zit hier best chill te zijn in het midden van Bali, decor van het boek 'eat, Pray, love'. Dat bidden geloof (ha,haa!) ik wel, maar eten komt hier echt heel erg goed & dat beminnen moeten we nog maar even zien. In elk geval geloof ik niet dat ik alleen maar vegetarisch eet, ik heb geloof ik wel een hap kip gehad al. Hoewel hier heel veel vegetarische & zelfs vegan restaurants zijn. De goedkope trip die ik boekte inclusief lunch, daar was de kip meegebakken in de rijst. I'll survive. Op vakantie ga ik er geen ding van maken, ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te doen. En in de warungs zijn zoveel mogelijkheden voor veggies, daar lukt het zeker! Ik heb ook niet het idee dat het bio-industrie fabrieken staan, de kippetjes hebben het hier wel wat beter voor elkaar dan in het westen. Morgen ga ik mountainbiken, daar heb ik zin in! 
----
Inmiddels dag 3 alweer, en de mountainbiketrip was heel erg gaaf! Ik heb altijd wel wat bedenkingen bij al die toeristische dingen, maar ik denk ook dat dat niet voor niets toeristisch is. Het is de moeite waard blijkbaar. 
Ik ga vanmiddag naar het strand & blijf daar de komende dagen. Ik vind het eiland wel klein, om echt te reizen, om die reden had ik hier nog wel even kunnen blijven. Vandaag & morgen blijf ik in Sanur - een badplaatsje. Dan zien we donderdag weer verder! Voor nu is een paar dagen op het strand een heerlijk vooruitzicht. En het is een fijn idee dat ik elke dag mensen ontmoet, waar ik even mee optrek. Dat komt ook op de volgende bestemming weer goed! Sommige mensen zijn weer wat gekker dan anderen, sommigen slaan echt door in het reizen, en het reizigersbestaan. Ik ben gewoon op vakantie, en daar kijken ze toch wat op neer, heb ik het idee. 

Ik laat nog van me horen de komende dagen! 

1 opmerking:

  1. Klinkt goed Martine, enneh ik vind je ook stoer hoor! Geniet ervan. Heb je al een foto voor een sfeerimpressie? Xx

    BeantwoordenVerwijderen