zondag 25 mei 2014

Logeerpartijtjes

Nichtje Fiene heeft het weekend bij mij gelogeerd! We hebben het heel goed gehad; we zijn in het theater geweest, we hebben geglijd van de glijbaan, gespeeld in de zandbak en gefietst door het Vondelpark. We zijn vriendjes geworden met Guusje en Tijn, we hebben Pim en Pom gekeken, Floddertje gelezen, geslapen bij elkaar in bed, ik ben zes kunstwerken rijker en een ervaring om nooit te vergeten. Wat een fijn weekend. Ik voelde me zo rijk, met zo'n prachtig poppetje achter op de (geleende mama-) fiets. En ik vind het voorlopig nog wel even relaxed dat ze na zo'n fijn weekend weer naar haar papa & mama gaat.


Verder maak ik mij op voor een weekend naar studiestad Groningen. Heerlijk om met de meiden terug te gaan naar al die herinneringen. In de 'Vamp' tijd zijn er heel wat 'Vamp' items geproduceerd; jassen, vesten, shirts, armbanden. 'Vamp' is de naam van onze jaarclub. Hilarisch als je de foto's terug ziet - met die blote billengezichten en bierkilo's en Timberlands - èchte Vamps ;). In elk geval gaan we met al die kleren die destijds zo belangrijk waren (en intens lelijk!) terug naar Groningen. Heel veel zin in! 
Het is inmiddels 13 jaar geleden dat we elkaar leerden kennen en het voelt als een andere Martine en een ander leven - 13 jaar geleden! Ik sprak laatst iemand die vertelde toen we met elkaar gingen eten tijdens de eerste periode na de 'ontgroening', ik een ovenpasta wilde maken, waar (slag) room door moest. Had ik een bus gezoete slagroom gekocht! Hilarisch en ergens ook gênant.


Over dat andere logeerpartijtje volgt misschien binnenkort nog meer! In elk geval weet ik inmiddels dat er nog onontdekte plekjes in Amsterdam West zijn. Wat woon ik toch in een mooie stad! Hoewel ik de laatste tijd merk dat ik Drenthe mis. Zou ik daar ooit weer terecht komen? Op weg naar mijn werk hoorde ik iemand zeggen langs de weg: 'nou, muttn we nog maar ebn kiekn hoe we we doar komn'. Klonk heerlijk. Op de bus waar deze meneer naast stond, stond 'Drenthe tours'. Het bevestigt overigens wel weer het vooroordeel dat alle Drenthies plat praten - maar misschien is dat ook wel zo. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten